Tässä parina päivänä etsin erään nettideittisivuston käyttäjistä paikalliset söpöt tytöt, jotka vastasivat edes joten kuten kriteerejäni ja lähetin heille viestin.

Tässä ensimmäinen kokeilu:

"Moi, läheks lenkille?

Sitä mä vaan, että kun tossa sun profiilissas luki, että sä tykkäät lenkkeillä luonnossa, niin haluisiks lähtee lenkille luontopolulle mun kanssa? Ota sun koira myös mukaan, tykkään tutustuu eläimiinkin. Vai haluutko eka netissä tutustuu enemmän? Mä en oikeastaan etsi mitään, en suhdetta, seksiä enkä kavereita vaan mä haluan tutustua potentiaalisesti mielenkiintoisiin ihmisiin ilman mitään tulosodotuksia.

Kirjoitin just sinulle, koska vaikutat silleen empaattiselta ja järkevältä tyypiltä, mitä arvostan ihmisessä ja lisäksi ton kuvan perusteella olet myös miellyttävä ja silleen söpöntyylinen, tasapuolisuuden nimissä munkin lienee annettava kuvani: [kuva jossa olen viehättävän nauravan tytön vieressä hymyilemässä krvatti kaulassa]. Niin, että haluuks lähtee sinne lenkille?"

Tässä virheenä saattoi olla liian pitkä viesti, ehkä lyhyempi olisi ollut kiinnostavampi. Koska hänellä on koira, hän on eläinrakas ja niin ollen osoitin samankaltaisuutta kertomalla että haluan tutustua myös hänen koiraansa. Lisäksi en pyytänyt kahville vaan tekemään jotain aktiivisempaa, missä ei tarvitse olla niin kovia paineita. Annoin hänelle myös tilaa jatkaa tutustumista netissä ennen tapaamista irl, en tiedä oliko tämä hyvä liike vai ei. Ensimmäisen kappaleen lopussa myös osoitin kannattavani tulosriippumattomuutta ja haluavani vain tutustua ilman tulosodotuksia.

Toisessa kappaleessa osoitan että olen kuitenkin mahdollisesti kiinnostunutkin ja annoin kohteliaisuuksia. Saatoin ehkä antaa liikaa kohteliaisuuksia, yksi luultavasti olisi ollut tarpeeksi, noin paljolla saatoin antaa itsestäni jotenkin tarvitsevan kuvan. Kuva oli sargaustarkoituksella valittu niin, että olen siinä viehättävän naisen kanssa samassa kuvassa ylläni tyylikkäät vaatteet, eli kravatti ja kauluspaita. Lisäksi hymyilen siinä ja se nainen nauraa, joka saattaa antaa sen kuvan, että olen hauska.

Tulos: Ei vastausta toistaiseksi

Seuraavalle naiselle viestini oli tällainen:

"Ilmoitan läsnäolostani

Terve!

Mä oon söpö ja kiva, ;) että nyt on sun vuoro tehdä vaikutus! Tos on mun kuva: [sama kuva] siinä olen juuri sanonut jotain hauskaa jota mun kaveri sitten nauraa. Tämäkin oli itse asiassa vitsi! Nimittäin se on mun kaveri, mutta ei se mun jutuille naura tuossa.

Läheks vaikka lenkille? Kun sitähän sä taisit profiilissa sanoa harrastavas koirasi kanssa.

Terveisin,
--
T"

Hän kertoi profiilissaan etsiväänsä kivaa ja söpöä tyyppiä, joten ylimielisen hauskasti otsikoin ja aloitin viestin siihen liittyen. Käskin hänen myös tehdä vaikutuksen, jotta hän ei kuvittelisi, että minuun tehdään noin heppoisesti vaikutus. Jatkoin samassa kappaleessa vielä ylimielisen hauskalla linjalla ja vitsailin kuvastani.

Lisäksi lisäsin toisen kappaleen, jossa on kysymys jotta hänellä on tekosyy reagoida viestiini. Signeerasin viestin Tarvona, koska se on viettelijä alter egoni.

Tulos: Ei vastausta toistaiseksi

Kolmas viesti oli tällainen:

"Moi sinä

Huomasin, että olet aika pitkä (tykkään), luonnonlapsi (tykkään), jokseenkin tulosriippumaton (tykkään), pidät joistain saman kaltaisista aktiviteeteista kuin itse (tykkään). Tosin poltat tupakkaa, et ajattele vaan menet vaan tunteella ja koulutusta vain ammattikoulutasolla. Kuitenkin mua vähän kiinnostais tutustuakin, ei mitenkään suhde- tai missään muussakaan mielessä, vaan ihan vaan tutustumisen itsensä takia. Tos on mun kuva: {sama kuva] Oon toi vasemmanpuoleinen tyyppi jolla on sininen paita.

No, läheks mun kaa vaikka metsään samoilemaan? Tai toinen vaihtoehto vois olla mennä baariin tanssimaan, mutta jos sun kuva vääristää ja ootkin oikeesti epäviehättävä niin siksi metsä on turvallisempi kun siellä ei sit oo ketään näkemässä kenen kaa oon. ;) Tämä oli vitsi, toivottavasti tajusit. Haluun mennä metsään samoilemaan ihan vaan siks kun se on semmosta kivan rauhallista aktiviteettia.

Terveisin,
--
T"

Käytin nyt sellaista taktiikkaa, että osoitin olevani vaativa ja että minulle ei kelpaa ketä tahansa ja että hänen täytyy vähän yrittää jos haluaa minut saada kiinnostumaan enemmän. Toisessa kappaleessa käytin ylimielisen hauskaksi tarkoitettua heittoa.

Tulos: Vastaus lyhyt ja antoi takaisin mulle vähän ivaa siinä missä se oli sopivaa ja luokittelen tuon "ehkä kiinnostaa" -vastaukseksi. Loistavaa, juuri tuollaista halusinkin. Kyllä näihin pitää antaa takaisinkin. Kertoi muuten ettei mun kuvalinkki toiminut. Lähetin viestin takaisin, vaikka ois ehkä pitänyt odottaa pari päivää. Siinä annoin varmemmin toimivan ohjeen löytää mun kuva ja kysyin mikä oli sen suosikkieuroviisu viime vuodelta, Tulos: Ei vielä vastausta siihen viestiin.

Neljännelle viestini oli tällainen:

"Moi [nimimerkki]

Huomasin, että olit käynyt katselemassa mun profiilia, joten olet selkeästi kiinnostunut musta ;) Mut enpä tiedä oonko susta! Vaihdetaan kuvia niin saan paremman käsityksen siitä! Tos on mun, kun profiilissasi kerroit sen haluavasi nähdä: {sama kuva] Oon toi kravattikaulainen, sun vuoro!

Kirjoitan tähän vielä jonkun kysymyksen, että sulla on tekosyy vastata. Ootko sä minkäänlainen kasvissyöjä?

Terveisin.
--
T"

Hänet huomasin siis profiilini kävijöistä ja siinä oli loistava paikka iskeä tehokkaaksi kokemani "oot kiinnostunut musta" - ylimielisen hauska viesti. Näissä viesteissä aina kommentoin jotain henkilön profiilista, mikä sitten päättää, että kiinnostaako muakin vai eikö. Joskus jos kerron että ei kiinnosta, muuta kuin ehkä kaverina, niin sekin saattaa saada tytöt kiinnostumaan, kun ajattelevat että mun saamiseni on haaste tms. Mutta jos oikeasti kiinnostaa, niin en kuitenkaan sano, etteikö kiinnostaisi koska silloin herkästi toinen voi jättää homman siihen kun ajattelee ettei mua kiinnosta eikä jaksa alkaa jahtaamaan mua. Mutta jos tämä "mua kiinnostaa" ei toimi, niin sitten voin kokeilla "ei kiinnosta" -tyylin voimaakin. Joka kai perustuu disqualifikaatioon, joka saa tytön yrittämään osoittaa omaa arvoaan ja sopivuuttaan minulle ja iskemään mua.

Tulos: Ei vastausta toistaiseksi

Lisäys: 19.8.2010: Ei vieläkään vastauksia, paitsi toi yks, eikä siltäkään jatkovastausta, on tää nyt ihme juttu. Varmaan siks kun se kuvalinkki ei toiminut ja se yks ei jatkovastannut varmaan siks kun jos sil on niin huono itsetunto että se ajattelee etten kuitenkaan vois olla siitä kiinnostunut. Tai jospa se on perfektionisti ja haluu vastata tosi hyvin ja sitten unohti kokonaan vastata. Tai jospa se viivyttelee nostaakseen kiinnostustani. Vaikka Occamin partaveitsen mukaan noi vastaamattomuudet johtuu siitä, etteivät ole kiinnostuneita. Jos oikein olen ymmärtänyt Occamin partaveitsen. Siispä täytyy yrittää parantaa yritystä seuraavien kohteiden kohdalla. Ehkä vähemmän "ylimielisyyttä" ja selittelyä luo paremman onnistumisen. Eli ylimielisen hauska -taktiikkani vaatii vielä harjoitusta.