Koska sosiaaliset taitoni voisivat olla paremmat, enkä oikein aina osaa toimia ihmisten parissa, olen lukenut joitain ihmissuhdeoppaita itseni kehittämiseksi.

Ensin luin Dale Carnegien "Kuinka saan ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa", jota voin suositella kaikille sosiaalisia taitojaan kehittämään haluaville.

Toinen lukemani opaskirja on Neil Straussin "Pelimies", jonka ostin kaveriltani, jolla myös on ongelmia luoda suhteita naisiin ja myös hakee apua ongelmiinsa lukemalla alan opaskirjoja.

Pelimies -kirja on tavallaan omaelämänkertakirja ja opaskirja pelimieheksi kehittymiseen. Eli yritän nyt sitten tavallaan kehittyä pelimieheksi, jos siten onnistuisin naisten kanssa paremmin. Ja kyllä se kirja on sinänsä auttanutkin niin, että olen yrittänyt kehittää itsevarmuutta ja itsetuntoa. Ja se antaa myös toivoa sen suhteen, että minullakin on mahdollisuuksia naisten kanssa kun vielä vaan kehityn jonkun verran pelimieheksi.

Sosiaalisia taitoja luulisi kehittyvän myös olemalla ihmisten kanssa ja vuorovaikuttamalla. Olenkin ollut mukana joissain järjestöissä, mutta valitettavasti olen siellä kyllä aina se kaikkein hiljaisin joka ei keksi eikä halua sanoa mitään. Niin ei se kyllä kauheasti auta. Menen myös aina mukaan kaikkiin sosiaalisiin tapahtumiin ja bileisiin, mutta sielläkin olen aika hiljaa jos olen jossain ryhmässä ja jos olen kahdestaan jonkun kanssa niin juttelen vain ystävällisesti ilman että ne keskustelut johtaisivat mihinkään.

Myös jos olen kaverien kanssa jossain hengailemassa niin yleensä vaan olen hiljaa, mikä ehkä on hieman vaivaannuttavaa kun ei varmaan ihmiset halua hengailla sellaisen kanssa joka aina vaan on hiljaa. Mutta kun en keksi paljon mitään sanottavaakaan sellaisten kanssa jotka jo tunnen, kun olen jo puhunut kaikista asioista joista osaan ja small talk on niin vaikeaa. Niin siksi hieman karsastan hengailuja, joissa ajatuksena on vaan jutella.

Olen harjotellut keskustelemista myös Omeglessa, jossa ohjelma heittää satunnaisen tuntemattoman kahdestaan keskustelemaan käyttäjän kanssa. Tämä on aika jännä keskustelumuoto, ja siinä kykenee koittamaan erilaisia keskusteluaiheita ja tapoja ja olla rohkea, kun sama tyyppi ei enää tule vastaan uudestaan. Uskoisin että tämäkin on yksi tapa harjoittaa sosiaalisia taitoja.

Vaikka olenkin hiljainen ja viihdyn yksin, niin olen kuitenkin myös sosiaalinen ja nautin uusiin ihmisiin tutustumisesta ja pyrin usein menemään juttuihin joissa tapaa uusia ihmisiä ja joskus ne tykkäävät minusta ja joskus ovat neutraaleja tai eivät ole kiinnostuneita. Toisinaan minua ei haittaa jos joku ei satu tykkäämään minusta jos henkilö on sellainen josta en pidä, mutta jos tapaan jonkun joka tuntuu samanhenkiseltä, niin minua jää hieman vaivaamaan jos ei minusta tykätä.

Tämän blogin osoite 'puakehitys', tulee muuten sanoista pick-up artist kehitys, joka tarkoittaa pelimieheksi kehittymistä, ja pelimiehellä tarkoitan sosiaalisesti taitavaksi oppinutta ihmistä. Pyrin kehittämään itsestäni sosiaalisesti taitavamman, jotta saisin jonkun kivan naisen.